Jak wymyślić nazwę dla nowej firmy i co to jest nazwa biznesowa?

Zakładasz nową firmę i nie wiesz, jak ją nazwać? A co to jest nazwa firmy? Opowiemy Ci o tym wszystkim! Najpierw przyjrzymy się nazwie firmy z kreatywnego punktu widzenia, a następnie z perspektywy prawnej. Odpowiednia nazwa wyróżni Twoją firmę na tle konkurencji i pomoże Ci zapaść w pamięć.

Jak wymyślić nazwę dla nowej firmy i marki?

Nazwę firmy można wymyślićsamodzielnie lub zlecić to zadanie profesjonalistom- agencji kreatywnej lub osobie prywatnej. Należy podkreślić, że nazwa firmy nie musi być równoznaczna z nazwą marki. Na przykład sklep internetowy Rohlík.cz należy do Velká Pecka s.r.o. Jeśli więc nie chcesz długo zastanawiać się nad nazwą swojej spółki Ltd. lub Inc. (tj. spółki handlowej) i musisz ją szybko założyć, nie ma problemu. Możesz wymyślić odpowiednią markę później.

Burza mózgów jest niezbędna

Nazwa marki nie musi dokładnie opisywać przedmiotu działalności. Wręcz przeciwnie, wystarczająco niejasna nazwa pozwala na rozszerzenie asortymentu produktów w przyszłości. Jeśli nie korzystasz z usług ekspertów, przedyskutuj swój wybór nazwy z innymi osobami i zapytaj, jak trafia do nich Twój pomysł.

Wymyślenie odpowiedniej nazwy jest procesem twórczym, więc forma burzy mózgów, w której żaden pomysł nie jest bezsensowny, jest odpowiednia - ważne jest, aby mieć coś, od czego można odbijać pomysły. Zapisz wszystkie swoje pomysły. Początkujący przedsiębiorcy zazwyczaj angażują przyszłego partnera biznesowego, rodzinę lub przyjaciół w sesję burzy mózgów. Czy znasz swoją grupę docelową? Świetnie, spróbuj dowiedzieć się, co myślą o nazwie lub stwórz kwestionariusz, aby ocenić alternatywy, które wymyśliłeś.

A skąd wiadomo, czy nazwa firmy jest dobra? To oczywiście kwestia subiektywna, ale istnieje kilka podstawowych cech, które powinna spełniać marka wysokiej jakości. Idealna nazwa to:

  • Prosta,
  • krótka (5-12 liter),
  • wymawialna w Czechach i za granicą,
  • zapadająca w pamięć,
  • unikalna.

Po wybraniu nazwy firmy zdecydowanie zalecamy zarejestrowanie znaku towarowego dla nazwy firmy. Uniemożliwi to komuś pasożytowanie na Twojej marce.

Techniki wymyślania nazwy firmy

Jak więc dokładnie wymyślić nową nazwę firmy? Oto kilka metod, które mogą pomóc w burzy mózgów:

  • Gra słów. Zacznij od listy słów, z którymi chcesz, aby Twoja firma była kojarzona lub które opisują jej działalność. Następnie zacznij je mieszać, dodając litery lub przedrostki. Przykładem udanej nazwy marki stworzonej przy użyciu tej metody jest Slevomat.
  • Akronimy. Weź początkowe litery lub sylaby słów, które są istotne dla Twojej firmy i połącz je w wymowny akronim. Mogą to być pierwsze sylaby produktów lub inicjały dziecka. Możesz także użyć generatorów, takich jak Acronymify. W ten sposób powstała na przykład nazwa IBM (International Business Machines).
  • Nazwisko założyciela lub miejsce pochodzenia. W rankingu 100 najcenniejszych marek na świecie 37 z nich zawiera nazwisko założyciela, więc jest to popularna technika. Stosował ją browar Bernard czy mleczarnia Kunín. Należy jednak zadać sobie pytanie, czy planujemy ekspansję zagraniczną; nie wszystkie czeskie nazwy lub nazwy miejscowości są łatwe do wymówienia za granicą. Dana osoba musi wyrazić zgodę na użycie nazwy. I uwaga, jeśli w przyszłości zmieni się struktura własności, nazwa może już nie odpowiadać rzeczywistości.
  • Obce słowo. Oryginalną nazwę firmy można uzyskać, biorąc termin lub frazę z języka obcego. Poszukaj raczej wśród rzadziej używanych języków; będziesz mieć większą pewność, że się wyróżnisz. Na przykład nazwa firmy Hamé, która z irlandzkiego oznacza "dom", powstała w wyniku tłumaczenia.

Niezależnie od wybranej techniki, ważne jest, aby określić rozsądną ilość czasu na wymyślenie nazwy. Nie ma sensu utknąć na nazwie firmy na wiele miesięcy; cena i jakość produktu lub usługi zawsze będą ważniejsze dla klientów. Poświęć na to zadanie nie więcej niż 14 dni. Jeśli po tym czasie nadal będziesz niezadowolony, nie rozpaczaj. Na początku można łatwo zmienić nazwę. Nawet Amazon początkowo nazywał się Cadabra.

Zbadaj konkurencję i znaki towarowe

Zastanawiając się nad nazwą, sprawdź nazwy firm, które oferują podobne lub identyczne produkty lub usługi. Możesz znaleźć inspirację, sprawdzając, czy istnieje zarejestrowany znak towarowy dla nazwy, którą rozważasz. Jednakże, nie odkryjesz wszystkich kolizji sprawdzając nazwy firm; znak towarowy może być zarejestrowany tylko dla produktu, na przykład.

Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoja marka jest oryginalna i że po jakimś czasie nie odkryjesz w swojej skrzynce pocztowej listu od prawników, zamów profesjonalne wyszukiwanie. Z przyjemnością zrobimy to dla Ciebie w ramach procesu rejestracji znaku towarowego.

Sprawdź dostępne domeny

Zanim zdecydujesz się na ostateczną formę nazwy, sprawdź dostępne domeny. Nie lekceważ tego kroku w przypadku każdej firmy, nie tylko sklepu internetowego. Z pewnością będziesz chciał stworzyć swoją stronę internetową lub e-maile we własnej domenie. Jeśli odpowiednio wcześnie sprawdzisz dostępność i najlepiej od razu wykupisz domenę, zaoszczędzisz sobie wielu kłopotów.

Planujesz prowadzić działalność tylko w Czechach? Nawet jeśli tak, kup również zagraniczną wersję domeny .com. Inwestycja nie jest wysoka, a jeśli zdecydujesz się na ekspansję, możesz mieć pewność, że domena należy do Ciebie. Nie musisz wtedy zajmować się żadnymi sporami ani kupowaniem od strony trzeciej. Dostępność domeny można sprawdzić na stronie CZ.NIC lub, w przypadku wariantów zagranicznych, na stronie Instant Domain Search.

Czym jest firma biznesowa?

Omówiliśmy, jak wybrać nazwę firmy, a kreatywność jest zdecydowanie ważną częścią tego procesu, ale aby to zrobić, musisz również spełnić wymogi prawne. Nazwa firmy jest określana jako nazwa handlowa, która zgodnie z kodeksem cywilnym jest nazwą, pod którą firma jest zarejestrowana w rejestrze handlowym. "Nazwa handlowa" jest zwykle taka sama jak nazwa, pod którą spółka występuje publicznie, ale nie jest to regułą.

Wszystkie spółki wpisane do rejestru handlowego muszą posiadać nazwę handlową, a każda spółka może prowadzić działalność tylko pod jedną nazwą. Ustawowy dodatek wskazujący formę prawną spółki (np. Ltd. lub Inc.) jest obowiązkową częścią nazwy firmy.

Potrzebujesz pomocy w rejestracji znaku towarowego lub założeniu firmy?

Powinieneś chronić swoją unikalną nazwę. Skorzystaj z naszej usługi rejestracji znaku towarowego i stań się prawdziwym właścicielem swojej marki.

Planujesz rozpocząć działalność gospodarczą i nie chcesz zajmować się formalnościami związanymi z zakładaniem firmy? Skontaktuj się z nami. Przygotujemy firmę całkowicie online dokładnie według Twoich upodobań i doradzimy, jak wybrać nazwę firmy. A jeśli masz jakieś pytania, wypełnij formularz kontaktowy, a my skontaktujemy się z Tobą.


Dane do kontaktu

Napisz do nas, a my
odezwiemy się do Ciebie w ciągu 24 godzin.

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i stosuje się do niej zasady Google polityki prywatnościwarunków korzystania z usługi

Wiadomości z naszego bloga